Címkék

advent (7) decoupage (15) kávéfestés (8) keresztszem (95) kert (35) kirándulás (95) makramé (6) ősz (26) szobor (17) tél (14) transzferálás (3) varrás (16)

2023. október 20., péntek

PRÉDIKÁLÓSZÉK, A LEGGYORSABB, LEGKÉNYELMESEBB ÚT A KILÁTÓHOZ

A túra hossza: 9,9 km     A túra időtartama: 3 óra

Szintkülönbség: 400 méter fel, ugyanannyi le

Kiindulópont: Királykunyhó vadászház melletti parkoló, a Pilisszentlászló és Visegrád közti műút mentén

A Királykunyhó vadászház közelében fekvő, útmenti parkolóból indulunk, az országút túloldalán jelzőtáblával is felszerelt kereszteződésnél térünk rá a Piros négyzet jelzésű turistaútra, mely hirtelen, meredeken indul meg, de pár méter után kényelmesebbé válva emelkedik a fiatalos erdőben. A Nagy-Disznó- és a Kis-Disznó-hegy között futó úton, kissé feljebb kiérünk egy széles keresztező erdészeti kocsiútra, melyen balra fordulunk. A sokszor sáros, traktornyomos út rövidesen elágazáshoz ér, ahol egy „Haladási irány” feliratú jelzőtábla is áll, itt élesen jobbra fordulva megyünk tovább. Pár perc után kibukkanunk egy szép tisztáson, a kereszteződésnél balra kanyarodunk, a széles, kőzúzalékos út lassan emelkedve, széles kanyarokkal kapaszkodik a Keserű-hegy északkeleti oldalában.

A következő táblás elágazásnál ér véget a Piros négyzet jelzésű út, itt élesen balra térünk rá a Piros kereszt jelű turistaútra, a Prédikálószék felé. Hamarosan fel is érünk a hegy fennsíkján futó erdészeti kavicsos szállítóútra, melyen jobbra fordulunk a Piros háromszög jelzéseket követve. A majdnem szintet tartó, kényelmes kocsiút újabb, táblás elágazáshoz ér, egyenesen a Hubertusz-kunyhóhoz vezet az út, mi balra tartunk, de pár lépés után jobbra térünk le a kocsiútról. Egy térkép mellett visz el Piros háromszöggel jelzett gyalogutunk. Hangulatos erdőben gyalogolunk tovább a kényelmes úton, majd kissé lejtve érünk le egy kis nyeregbe, ahonnan gyönyörű szálbükkösben lódul meg meredeken emelkedve jelzett ösvényünk. Az 1980-as évek végén aktív Duna-körre emlékező kő mellett bukkanunk ki ismét a kocsiúton, melyen pár perc alatt érünk ki a Prédikálószék (639 m) tetején, 2016-ban emelt, 12 méter magas, vitorlaszerű, fából épült kilátótoronyhoz.