Címkék

advent (7) decoupage (15) kávéfestés (8) keresztszem (95) kert (35) kirándulás (94) makramé (6) ősz (26) szobor (17) tél (14) transzferálás (3) varrás (16)

2019. augusztus 5., hétfő

Soproni hétvége

Sopron Budapesttől 220 km-re, Győr-Moson-Sopron megyében fekszik. Vonattal 2 és fél óra az út. A város területének több mint a fele műemlékvédelem alatt áll. Gyalogosan könnyen bejárható. Első nap elmentünk a Botanikus Kertbe, majd bejártuk a Várkerületet. A második nap sétáltunk az Erzsébet-kertben, megnéztünk egy mini makett kiállítást, felgyalogoltunk a Villa sorra, végül a belvároson keresztül eljutottunk a Két mór-házhoz.

Tűztorony:

Az 58 m magas torony Sopron jelképe. Közel 200 lépcső vezet fel körerkélyére, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra. Az egykori őrök feladata volt figyelmeztetni Sopron lakosait, ha tűz ütött ki, ha ellenség közeledett, vagy ha idegen bort akartak behozni a városba. A Főtér felőli oldalán van a Hűség kapu. Az 1921. december 14-i népszavazásnak állít emléket. Sopron Magyarországon maradt, és ezért kapta a "Leghűségesebb város" (Civitas Fidelissima) címet.

Kilátás a Tűztorony körerkélyéről.

A Tűztorony bal oldalán áll a Storno-ház, egy barokk palota, ahol Mátyás királyt is vendégül látták. Jobb oldalán pedig a Városháza van. A jobb oldali képen a Hűség kapu látható.

Bal oldal: Szentháromság-szobor: A fogadalmi szobrot Késmárki Thököly Éva Katalin és harmadik férje, Löwenburg Jakab emeltette annak emlékére, hogy túlélték az 1695—1701 közötti nagy pestisjárványt. Közép-Európában ez volt az első, kültéren felállított csavart oszlop.

Jobb oldal: Kecske-templom, Nagyboldogasszony-templom, Bencés-templom (mind ugyanaz)

Botanikus Kert:

A Soproni Egyetem területén található a Ligneum Látogatóközponttal együtt. A Ligneumban interaktív kiállítóterek, állattani gyűjtemények és a hallgatók famunkái tekinthetők meg.
A Botanikus kertben 5 őz is lakik, nekünk kettővel sikerült is találkoznunk, kb. 10 méterre voltak tőlünk.

Soproni Egyetem

Ligneum látogatóközpont

Állattani gyűjtemény

Bal oldalon két kicsi őz, jobb oldalon hatalmas platánok.

Erzsébet-kert:
A védett terület több különleges növénynek ad otthont, pl. a hegyi mamutfenyő, amely hazánk legmagasabb egyede.

Hazánk legmagasabb hegyi mamutfenyője.

Egy másik fenyő mellett is eltörpülök.

Sopron vármegye makettpark:

Az Erzsébet-kert szomszédságában akadtunk rá, véletlenül. Ráadásul ingyenes a megtekintése.
Íme néhány kép ízelítőül.

Két mór-ház, valamint a Lábasház a Tűztoronnyal.

Fraknó vára

Fő tér (Sopron)

Kabold vára

Széchenyi-kastély, Nagycenk

Esterházy-kastély, Fertőd

Sopron Déli pályaudvar

Fertőszéplaki falumúzeum

Orsolya tér: Itt látható a Szent Orsolya-templom és rendház, valamint a Lábasház

Két mór-ház:

Eggenberg-ház:

Az ellenreformáció időszakában tiltott evangélikus istentiszteletek helyszíne, ahol az emeleti díszes szószékről beszélt a hívekhez a lelkész.
Az épület napjainkban otthont ad a Macskakő Gyermekmúzeumnak. Korabeli ruhákba lehet belebújni, a lányok lehetnek hercegnők, a fiúk lovagok. Beülhetünk régi iskolapadba, palatáblára írhatunk. És kipróbálhatunk régi játékokat is.

Villa sor:

A Villa sor aLőverekhez tartozik, ami Sopron villa- és üdülőnegyede. Nagyon érdekeltek a fatornácos nyaralók, az ún. lövérházak. Magasra kellett menni, de megérte. Az utca végét a Nepomuki Szent János kápolna zárja le.

Panoráma a Villa sorról.

A Szent János kápolna.

Sopron hangulatos, macskaköves utcáin sétálva építészeti remekművekkel lehet találkozni.

A több mint 100 éves időjárásjelző házikó (Deák tér) és a Magyar Művelődés Háza (Széchenyi tér).

A Széchenyi téri Domonkos-templom és egy belső udvar, ahol egy cicát simogattam.

Viszlát Sopron, még találkozunk!